Ball Watch Company Serial #

0
339
views
Balls_ad

Ball Watch Company
Cleveland, Ohio
1879-1969

Ball Watch Company nu a fost o companie care să producă ceasuri de buzunar precum multe alte firme americane de la sfârşitul secoluli XIX. Sub numele de “Ball” au fost produse ceasuri de către diferite companii pentru a îndeplini specificaţiile stabilite de către Webb C. Ball (6 Oct. 1847 – 1922) – un bijutier şi ceasornicar născut în Fredericktown, Ohio. După o ucenicie de doi ani de la un bijutier, Ball s-a stabilit în Cleveland, Ohio lucrând la un magazin de bijuterii. Când ora standard a fost adoptată în 1883, a fost primul ceasornicar din SUA care a utilizat semnale de timp emise de către Observatorul Naval SUA, putând anunţa şi în Cleveland ora exactă.

În 1891, s-a produs o coliziune între trenurile Lake Shore şi Michigan Southern Railway la Kipton, Ohio, cauzată de faptul că unui inginer i-a stat ceasul timp de patru minute după care a pornit din nou. Oficialii căilor ferate l-au angajat pe Webb C. Ball ca inspector principal responsabil cu timpul (Chief Time Inspector), pentru a stabili standardele de precizie şi un sistem de control fiabil pentru cronometrele căilor ferate.

El a stabilit specificaţii stricte pentru procesul de fabricare a unor ceasuri solide, sigure şi precise, inclusiv rezistenţa la magnetism, acurateţea măsurării timpului şi ajustarea în 5 poziţii (cadran în sus, cadran în jos, coroană la ora 12, ora 3 şi ora 9; ulterior s-a adăugat a 6-a poziţie – coroană în jos la ora 6), izocronism, puterea de rezervă a arcului şi designul cadranului (de culoare alba, cu cifre arabe şi marcaje orare şi pentru minute din 5 în 5), minimum 17 rubine, acurateţe la temperaturi cuprinse intre 30 şi 95 grade Fahrenheit. Un alt aspect important s-a referit la ţinerea evidenţei documentelor de fiabilitate pentru fiecare ceas în parte, cu ocazia inspecţiilor regulate pe care le-a instituit: un inspector trebuia să inspecteze ceasurile de cale ferată la fiecare două săptămâni, iar abaterea maximă acceptată era de ± 30 de secunde.

Astfel, afacerea lui iniţială din Cleveland a crescut şi s-a transformat în ceea ce cunoaştem astăzi ca fiind „Ball Watch Company” (în prezent sediul se află în Neuchatel, Elveţia), care a utilizat mecanismele produse de către alte companii de ceasuri, pe care le-a îmbunătăţit / modificat şi apoi le-a revândut. Ball Watch Company, de asemenea, a comandat si ceasuri complete de la alte companii orologere. Ball a folosit mecanisme/ calibre produse de către manufacturi americane de top, precum Elgin, Hamilton şi Waltham, trecând la utilizarea de mecanisme elveţiene în ceasurile lor de mână la începutul anilor 1940. Waltham Watch Company a îndeplinit imediat cerinţele lui Ball, iar mai târziu i-au urmat Elgin National Watch Company şi cei mai muţi producători americani: Aurora, Hamilton, Hampden, E. Howard & Co., Illinois, Seth Thomas, cărora li s-au alăturat mai târziu, unii producători de ceasuri elveţiene: Audemars Piguet, Gallet, Longines, Record Watch, Vacheron Constantin.

Primul ceas făcut pentru Ball Watch Company a fost un ceas cu un mecanism de 18 linii, având o singură placă de ¾, produs de E. Howard (a se vedea şi istoria E. Howard). În 1893 Hamilton Watch Company a fabricat pentru Ball un mecanism cu dimensiunea de 16 linii după specificaţiile lui Webb C. Ball. Acesta a fost urmat de fabricarea unui alt mecanism, tot de 16 linii, de către Waltham Watch Company şi ulterior un alt mecanism de 18 linii de către Elgin National Watch Company.

Webb C. Ball a devenit de vice-preşedinte al Hamilton Watch Company şi şi-a concentrat eforturile pe dezvoltarea de ceasuri pentru calea ferată. Pe 10 februarie 1907 Brotherhood Locomotive Engineers a onorat eforturile sale numindu-l pe Ball „membru de onoare”.

Ceasurile Ball au fost primele ceasuri de mână care au primit permisiunea de a fi utilizate pentru măsurarea timpului în cadrul liniilor ferate (folosind mecanisme mecanice elveţiene). Au urmat rapid cei de la Elgin – primul ceas „American Made”.

Firma Ball a fost deţinută de către descendenţii direcţi ai familiei până la începutul anilor 1990, atunci când dreptul de a folosi numele „Ball” a fost vândut. Societatea nou înfiinţată continuă tradiţia, folosind mecanisme elveţiene (în primul rând ETA) şi axându-se pe producţia de ceasuri sportive / outdoor şi chiar şi pentru unele căi ferate de o însemnătate mai redusă.

Până la sfârşitul carierei sale, Webb C. Ball a supravegheat peste 125000 de mile de cale ferată în SUA, Canada şi Mexic, având o contribuţie extrem de importantă la asigurarea siguranţei căilor ferate. „The Horological Institute of America” la ale cărui baze a contribuit enorm, a sărbătorit eforturile sale de pe 20 octombrie 1921. Webb C. Ball a murit în 1922.

 

 

Numerele de serie prezentate în tabelul de mai jos reprezintă numerele de serie ale mecanismelor.

 

Ceasuri Ball produse de Hamilton:

Ceasuri Ball produse de Waltham:

1895

13,000

1900

060,700

1897

20,500

1905

202,000

1900

42,000

1910

216,000

1902

170,000

1915

250,000

1905

462,000

1920

260,000

1910

600,000

1925

270,000

1915

603,000

 

1920

610,000

Ceasuri Ball produse de Illinois:

1925

620,000

1929

800,000

1930

637,000

1930

801,000

1935

641,000

1931

803,000

1938

647,000

1932

804,000

1939

650,000

 

1940

651,000

Ceasuri Ball produse de Elgin:

1941

652,000

1904 – 1906

1942

654,000

11,853,000 – 12,282,000

 

 

 

 

Ceasuri Ball produse de Hampden:

Ceasuri Ball produse de E. Howard:

1890 – 1892

1893 – 1895

626,750 – 657,960

226,000 – 308,000

Notă: Acestea sunt date aproximative. Datele actuale pot varia în funcţie de ani.

 

Surse:

0
0